Er zijn creatieve lokale ondernemers die vinden een gat in de markt en springen bij het vinden ervan, een gat in de lucht. Niet Ed Goossens, van huis uit jurist, die vindt een gat in de lucht en springt direct in de markt. Onder het motto: Een klein beetje voor mij is een berg voor de passagier, duikt hij in de vergoeding voor hen die meer dan drie uur vertraging hebben opgelopen.
Vliegen is je snel verplaatsen over grote afstand van A naar B. Met het vliegtuig ben je snel op je vakantiebestemming of bij op je internationale zakelijke afspraak. Vliegen is allang geen bijzonderheid meer. Kortom: Geen vuiltje aan de lucht?
Plaats van vertrek is (net als die van aankomst) een vliegveld. In maximaal een dag aan de andere kant van de wereld, Australië of Nieuw-Zeeland? Vliegen is het ideale transport.
Maar vliegen kent ook minder positieve kanten. Hoewel geen files kan een vlucht vertraging hebben. Meerdere oorzaken kunnen hier debet aan zijn. Zoals het technisch mankement dat, hoewel snel verholpen, zomaar uren van je tijd kost. Hiervan is in zo’n 30% van de gevallen sprake. Veel vaker is (een) voorgaande vlucht(en) schuldig aan het oponthoud. De file in de lucht? Verder valt 10% van alle vertragingen terug te voeren op slecht weer of een staking.
Een vertraging leidt tot ergernis. Een aansluitende vlucht wordt gemist, de zakelijke afspraak kan geen doorgang meer vinden of het cruiseschip is al vertrokken. Daar sta je dan, met lege handen en een gevoel van ergernis. Toch kan de tegenslag zorgen voor een glimlach bij de getroffen reiziger. In veel gevallen is er de mogelijkheid een schadeclaim in te dienen. Die kan oplopen tot € 600,- per vlucht. Behalve bij slecht weer of een staking. Dan is een luchtvaartmaatschappij, ongeacht de duur ervan, niet verplicht de passagier te compenseren. Ook al zijn wat AirClaim Support betreft deze meningen aanvechtbaar. Gaat het om een technisch mankement en bedraagt de vertraging meer dan drie uur, dan heeft de passagier recht op een financiële genoegdoening.
Het zijn veelal andere vertragingen die tot “onze” vertragingen leiden en tot ernstige verstoring leiden van de planning van luchtvaartmaatschappijen. Dit alles het resultaat van strakke schema’s. Zeker in vakantieperiodes een gekend fenomeen.
Dat luchtvaartmaatschappijen technische mankementen proberen te herbenoemen als “buitengewone omstandigheid” maakt dat veel passagiers hun ingediende claim afgewezen zien. In dat geval is het handig en tijd- en teleurstelling besparend, een professional in dienst te nemen. Liefst een die niet je complete claim opslokt: AirClaim Support.
Wie drie uur of later aankomt dan gepland, kan in vijf minuten zien of er recht is op restitutie van de ticketprijs tot € 600,-. Kleine moeite, groot effect.
Via AirClaim Support krijg je 100% restitutie, geen kostbare inhoudingen zoals elders. Daarbij worden je persoonsgegevens aan het eind van een procedure direct uit het bestand gewist. Ook op dit punt is AirClaim Support uniek.
Op de site van AirClaim Support kun je alle informatie, van belang voor een goed oordeel, vinden. Inclusief uitleg over verificatie van mens en genoten vlucht.
Nu de zomervakantie nadert, het luchtruim almaar drukker wordt en de kans op vertragingen toeneemt groeit de kans op geldelijke vergoeding vanwege ergernis. Weleens vervelender pleisters op de wond gezien?
E-mail: [email protected]
Website: www.airclaimsupport.nl
Website: www.luchthavenschipholclaim.nl